Concepten

Bij online marketing, oftewel reclame op internet, wordt doorgaans gedacht aan schreeuwerige banners of opdringerige mail. LucidWebs hanteert echter een heel andere aanpak door te werken met gerichte concepten.

Een concept is een website rond een bepaald thema, bijvoorbeeld tijdschriften of cursussen. Door advertentiecampagnes van diverse aanbieders te clusteren en te voorzien van verdere informatie en een heldere navigatie met filtermogelijkheden ontstaat een consistent geheel dat voor de bezoeker toegevoegde waarde heeft.

Consument centraal

Bij het ontwikkelen van nieuwe concepten staat de consument altijd centraal. Wij maken een inschatting van bestaande behoeftes, inventariseren het aanbod en selecteren daaruit een aantal betrouwbare aanbieders. Het aanbod van deze leveranciers wordt vervolgens bij elkaar gebracht op een overzichtelijke site die voldoet aan de verwachtingen van de bezoeker.

Onze concepten zijn er op gericht de consument zelf een keuze te laten maken uit een aantal producten, in plaats van hem een bepaald product op te dringen. Deze transparante aanpak wekt vertrouwen en leidt tot werkelijke sales.

Wij hechten veel waarde aan de mening van onze bezoekers. Wij bieden dan ook altijd de mogelijkheid om recensies te schrijven of anderszins feedback te geven op de door ons aangeboden producten of diensten. Op deze manier worden onze concepten mede door onze gebruikers gevormd.

Geïnteresseerd publiek

Wij besteden veel tijd en aandacht aan het optimaliseren van onze websites, waardoor ze goed vindbaar zijn in zoekmachines. En dat is mooi, want zo komen we aan onze bezoekers.

Doordat wij uitsluitend geïnteresseerde bezoekers bereiken ligt de conversie bij onze concepten veel hoger dan bij standaard reclame-uitingen als mailings en banners. Onze bezoekers zijn actief op zoek naar een bepaald product (bijvoorbeeld een tijdschrift of cursus) en zijn dus gemotiveerd om tot aanschaf over te gaan als ze op onze sites terecht komen.

Performance based

Voor al onze concepten werken wij ‘performance based’, hetgeen inhoudt dat wij door adverteerders pas betaald krijgen als wij een lead of sale voor ze gegenereerd hebben. Deze ‘no cure, no pay’-werkwijze maakt het voor adverteerders interessant om hun producten via ons te verkopen.

Veel van onze adverteerders komen voort uit samenwerkingsverbanden met derden, maar we worden ook regelmatig rechtstreeks door aanbieders benaderd om producten binnen onze titels te promoten of complete concepten uit te werken.